Loading ..
انواع اقامتگاه‌ها (Accommodation)


انواع اقامتگاه‌ها (Accommodation)

1 - هتل ( Hotel )
کلمه هتل با توجه به میزان بودجه دامنه معنایی گسترده ای را شامل می شود. هتل ها بر اساس رتبه خود امکانات خاصی مانند سرویس اتاق و غیره را به میهمانان خود ارائه می دهند. علاوه بر پوشش طیف نیازهای گردشگران ، امکانات ویژه ای توسط هتل ها در اختیار خانوده ها قرار می گیرد.
2 - هتل آپارتمان ( Hotel )
هتل آپارتمان نوعی مکان اقامتی اجاره ای است. هتل آپارتمان ها دارای واحد یا سوئیت های مستقلی هستند که همانند اتاقها و سوئیت های یک هتل به مسافران اجاره داده می شوند. این واحدهای مستقل بصورت مبله و دارای امکانات استاندارد لازم برای خواب ، نظافت ، سرگرمی و آشپزی هستند. همانند هتل ، هتل آپارتمان نیز دارای سرویس است. به این معنا که اتاقها در فواصل زمانی منظم ( معمولاً روزانه ) نظافت می شوند. تفاوت عمده هتل آپارتمان با هتل در وجود امکانات آشپزی در اتاق یا آپارتمان مورد اقامت می باشد.
3 - خوابگاه ( Dorm )
این نوع از اقامتگاه محدودیت سنی برای پذیرش وجود ندارد و برای افرادی که بودجه اندکی برای سفر دارند ، بسیار مناسب است. در این خوابگاه ها حتی اتاق های انفرادی با امکانات اولیه نیز وجود دارد. در برخی از این خوابگاه ها غذای گرم نیز به میمهانان ارائه می شود
4 - خانه محلی ( بوم گردی - کلبه محلی ) ، ( Local home )
اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند ، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتاً در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند. در این اقامتگاهها که تقریبا همگی آنها بصورت خانوادگی ارائه خدمات می کنند ، سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برساند. برخی از آنان فعالیت های طبیعت گردی مکملی چون بیابان گردی ، جنگل نوردی و گردشگری نجومی را نیز مکمل کار خود ساخته و خدمات کاملی را به مسافران خود ارائه می دهند. درواقع اقامتگاه بوم گردی اقامتگاهی برای گردشگران است که ساختار بومی خدمات ، محصولات و فعالیت های گردشگری ، ساختار محیطی بوم گرا ، ساختار مالکیت و مدیریت خانوادگی و مشارکت جامعه بومی و در نهایت داشتن ساختارهای مناسب زیربنایی گردشگری ، که ارکان و هسته های اصلی یک اقامتگاه است ، آن را از دیگر الگوهای اقامتی مانند هتل ها و مهمان پذیرها متمایز می کنند.
اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی ، زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط های طبیعی فراهم نمایند.
5 - مهمانپذیر ( Mote )
یکی دیگر از انواع اقامتگاه ها ، متل است که از ترکیب دو واژه موتور و هتل بوجود آمده است. در واقع ، این نوع از اقامتگاه برای اسکان افراد موتوری ایجاده شده است. اتاق های آن با یکدیگر دیوار به دیوار است و در محوطه فضای بسیار وسیعی برای پارکینگ وجود دارد و البته از لحاظ قیممت نسبت به هتل ارزان تر است.
6 - ویلا ( Villa )
کلبه/ ویلا گزینه مناسبی برای خانواده هایی است که به دنبال آرامش در تعطیلات به دور از هیاهو هستند. به لحاظ وسعت بسیار بزرگ تر از اتاق هتل هستند و حداقل ۴ نفر می توانند همزمان با هم در آن اقامت داشته باشند. به لحاظ امکانات رفاهی نیز دارای آشپزخانه ، ناهارخوری ، اتاق های خواب و.. .. هستند و بالطبع نسبت به هتل و سایر گزینه ها رفاه بیشتری دارند.
7 - اقامت در چادر ( کمپ ) ، ( Stay in the tent )
پرطرفدارترین و کم هزینه ترین نوع اقامت بویژه در میان جوانان محسوب می شود که در آن گردشگر چادر ، کیسه خواب و سایر لوازم مورد نیاز را در کوله پشتی خود حمل و بی دغدغه به سمت ماجراجوئی حرکت می کند.
8 - هتل پانسیون ( Hotel Pension )
هتل پانسیون مکانی است که در شهر واقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری ، به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید. کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون در آن پیش بینی و آماده شده است. پانسیون معمولا اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد. بر همین اساس معمولا سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظر گرفته می شود. در پانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سر میز حاضر شوند و تا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.


انتخاب محلی مناسب برای اسکان در طول سفر از جمله مهم‌ ترین اقدام‌های تدارکاتی پیش از سفر محسوب می‌شود که باید کلیه جوانب در اتخاذ آن سنجیده شود؛ زیرا در صورت عدم رضایت از محل اقامتگاه ، خاطره خوش سفر به کام گردشگران تلخ خواهد شد.

انواع اقامتگاه ها

امتیاز خوانندگان به وبلاگ انواع اقامتگاه‌ها (Accommodation)
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ انواع اقامتگاه‌ها (Accommodation)

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مشاوران سفر می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ