Loading ..
صفحه اول ویزای هلند

ویزای هلند

شرایط اخذ ویزای هلند

اگر در کشور ایران زندگی می‌کنید و می‌خواهید برای ویزای کوتاه‌مدت هلند درخواست دهید، باید با قوانین آن آشنا شوید. برای ویزای شینگن نمی‌توانید از طریق سفارت هلند در تهران اقدام کنید. برای این کار باید به دفتر VFS Global بروید که نمایندۀ سفارت هلند است و در میدان هروی تهران قرار دارد. نوبت‌دهی این مرکز از طریق وب‌سایت VFS Global انجام می‌شود؛ چون این روزها درخواست برای ویزا بسیار زیاد شده و افراد زیادی قصد مهاجرت دارند، این مرکز بسیار شلوغ است و گرفتن نوبت، زمان زیادی می‌برد. به این نکته توجه داشته باشید که می‌خواهید برای چه کاری نوبت بگیرید. اگر برای پاسپورت وقت بگیرید، نمی‌توانید برای ویزا درخواست دهید. در این صورت باید در سایت وی اف اس گلوبال یک نوبت جدید بگیرید.

برای گرفتن ویزای هلند اول باید مشخص کنید که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. ویزاهای هلند به‌طورکلی به دو دسته کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند. بعد از مشخص شدن نوع ویزا، باید به دفتر نمایندگی سفارت هلند به نام VFS Global در تهران بروید و مدارک خود را تحویل دهید. اگر برای نخستین‌بار است که درخواست ویزا می‌دهید، برای گرفتن عکس و انگشت‌نگاری باید شخصاً به این دفتر مراجعه کنید. اگر بار اولتان نباشد و قبلاً انگشت‌نگاری شده باشید دیگر نیازی به حضور در این دفتر نخواهید داشت. کودکان زیر ۱۲ سال نیازی به انگشت‌نگاری ندارند.


انواع ویزای هلند

ویزای هلند درواقع همان مهر یا برچسبی است که به پاسپورت یک مسافر چسبانده می‌شود. این ویزا به معنای اجازه ورود به هلند و اقامت در این کشور برای مدت‌زمانی مشخص است. بعضی از ملیت‌ها برای بازدید از کشور هلند نیاز به ویزای شینگن دارند. ویزای شینگن هلند به‌عنوان ویزای کوتاه‌مدت یا ویزای C هلند نیز شناخته می‌شود. از انواع ویزای هلند می‌توان به ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای توریستی و ویزای استارتاپ هلند اشاره کرد که در ادامه مقاله به توضیح هر یک می‌پردازیم.

ویزای شینگن یا ویزای کوتاه‌مدت Schengen :

اگر می‌خواهید برای مدت کوتاهی به کشور هلند سفر کنید و کشور شما با هلند توافق‌نامه سفر ندارد، باید ویزای شینگن یا C-visa داشته باشید. این ویزا برای سفر توریستی، سفر کاری و یا دیدن خانواده کاربرد دارد. با این ویزا می‌توانید به تمام کشورهای حوزه شینگن سفر کنید؛ البته توجه داشته باشید که اعتبار این ویزا ۱۸۰ روز است و با این ویزا بیشتر از ۹۰ روز نمی‌توانید در یک کشور حوزه شینگن بمانید. با اولین ورودتان به یک کشور حوزه شینگن، ۱۸۰ روز شما آغاز می‌شود.

ویزای ترانزیت Transit visa :

این ویزا برای مسافران بین‌المللی کاربرد دارد که قصد توقف در فرودگاه‌های هلند و یا هر کشور دیگری در حوزه شینگن را دارند؛ مثلاً مسافرانی که باید در فرودگاهی در کشور هلند توقف کرده و با یک هواپیمای دیگر به کشوری به‌جز کشورهای حوزه شینگن بروند. با ویزای ترانزیت نمی‌توانید از فرودگاه خارج شوید و از شهر بازدید کنید یا سفر خود را با قطار و یا هر وسیله‌ای به‌جز هواپیما ادامه دهید. اگر بخواهید این کار را انجام دهید باید برای ویزای شینگن اقدام کنید.

ویزای بازگشت Return visa :

ویزای بازگشت ویژه افراد غیرهلندی است که اقامت این کشور را دارند. اگر یک سفر ضروری به خارج از هلند برای آن افراد پیش آمده باشد و اجازه اقامت خود را گم کرده باشند یا اجازه اقامت آن‌ها هنوز آماده نباشد، باید چه‌کاری انجام دهند؟ آن‌ها می‌توانند از ویزای بازگشت استفاده کنند. به این معنی که به کشور دیگر سفر کرده و بعد دوباره به هلند بازگردند. ویزای بازگشت، یک ویزای ملی است که فقط در کشور هلند اعتبار دارد. افراد مقیم هلند به‌راحتی می‌توانند در نزدیک‌ترین دفتر خدمات مهاجرت، این ویزا را درخواست بدهند.

مجوز MVV برای اقامت موقت :

اگر قصد دارید بیش از ۹۰ روز در کشور هلند بمانید، ویزای شینگن برای این کار، تأییدشده نیست. باید برای دریافت مجوز MVV و اجازه اقامت (TEV Procedure) اقدام کنید. مجوز MVV شبیه به همان ویزا است؛ زیرا با آن می‌توانید به کشور هلند وارد شوید. مزیت دیگر این مجوز این است که شما را به‌عنوان یک مقیم معرفی می‌کند نه یک توریست. همچنین به شما امکان می‌دهد تا مدت‌زمانی که درخواست اجازه اقامت موقتتان در حال بررسی است در کشور هلند بمانید.

ویزای تحصیلی :

این ویزا جزو ویزاهای بلندمدت است و حداقل یک سال اعتبار دارد. برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند باید از طریق سایت دانشگاه مربوطه اقدام کنید. برای این کار، وارد سایت دانشگاه شوید و شرایط آن‌ها را مطالعه کنید. بعدازآن می‌توانید برای آماده‌سازی مدارک و فرستادن آن‌ها برای دانشگاه دلخواه اقدام کنید. اگر دانشگاه مدارک شما را تأیید کند، می‌توانید مراحل بعدی مربوط به اخذ ویزا را انجام دهید.


مدارک مورد نیاز برای ویزای هلند

  • فرم درخواست ویزای هلند
  • گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه های قبلی ایشان
  • دو قطعه عکس ۳.۵x۴.۵
  • گردش حساب ۳ ماهه اخیر به همراه تمکن مالی
  • ارائه مدارک شغلی به همراه بیمه تامین اجتماعی
  • اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی
  • ارائه دعوت نامه معتبر (در صورت وجود)
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی

مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی هلند:

  • ترجمه سوابق تحصیلی و ریزنمرات؛
  • ترجمه مدارک شناسایی؛
  • نمره آیلتس و تافل مورد تأیید دانشگاه؛
  • نامه رسمی از دانشگاه موردنظر؛
  • برنامه و هدف از تحصیل در هلند؛
  • نامه تضمین تمکن مالی (۸۷۰ یورو در ماه)؛
  • جواب آزمایش بیماری سل؛
  • بیمه مسافرتی و درمانی.

ویزای کار هلند :

برای کار کردن در کشور هلند به ویزا نیاز دارید. گاهی اوقات باید مجوز کار (TWV) نیز داشته باشید. برای افرادی که اقامت اروپا ندارند، کار کردن در کشور هلند کمی سخت است. برای این کار باید کارفرمایان خارجی از شما دعوت کنند تا برای کار به شرکت آن‌ها بروید. یعنی باید ازنظر کاری رزومه قوی داشته باشید. برای درخواست ویزای کار هلند باید این مدارک را برای کارفرما در کشور هلند بفرستيد:

  • ترجمه سوابق تحصیلی و شغلی؛
  • توصیه‌نامه کارفرمای قبلی؛
  • پاسپورت؛
  • مدارک زبان؛
  • ترجمه مدارک و گواهی‌های مهارتی؛
  • گواهی عدم سوءپیشینه؛
  • مدارک ازدواج در صورت تأهل؛
  • نامه تضمین تمکن مالی برای هزینه‌های اولیه.

تعرفه ویزای هلند

کشور هلند، به دلیل دارا بود شرایط پناهندگی، سخت ترین شرایط را برای اعطای ویزا در نظر گرفته است. وقت سفارت هلند در شرکت VFSGlobal انجام می‌شود. این ویزا در سه نوع توریستی، تحصیلی و کاری صادر می‌شود. هزینه ویزای هلند 400 یورو (200 یورو از این مبلغ، پس از ویزا شدن از متقاضی اخذ خواهد شد.) است. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به هلند، از یک کشور شینگن دیگر درخواست ویزای خودتان را ارائه کنید.


پیگیری جواب

پس از تحویل مدارک ویزای هلند و انگشت نگاری در دفتر کارگزاری ویزای این کشور، بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که برای دریافت جواب، باید به دفتر VFSGlobal مراجعه کنید.

ریجکت شدن ویزای هلند

ریجکت ویزای هلند، با توجه به شرایط سخت آن، نرخ بالایی دارد. تاریخچه سفری نامناسب، گردش حساب پائین و تمکن مالی زیر ۷۰ میلیون تومان از رایج‌ترین دلایل رد شدن ویزای شینگن هلند می‌باشد. رایج‌ترین دلایل رد شدن ویزای هلند به شرح زیر می‌باشد: تاریخچه سفری نامناسب متقاضی تمکن مالی کمتر از ۷۰ میلیون تومان برای هر نفر گردش حساب ۳ ماهه اخیر که به تائید افسران ویزا نرسد سوء پیشینه کیفری و حقوقی عدم اعتماد به بازگشت متقاضی رفع ریجکت ویزای هلند/ اعتراض به رد شدن ویزای هلند : ویزای هلند، رفع ریجکتی ندارد. شما ۶ ماه پس از ریجکتی با رفع نواقص پرونده خود، دوباره باید اقدام کنید. اعتراض به رد شدن ویزای هلند به طور کل وجود ندارد. یعنی شما پس از ریجکتی ویزای هلند، هیچ کاری به جز صبر کردن تا ۶ ماه نمی‌توانید انجام دهید.

فرم درخواست ارزیابی ویزای هلند



تورهای نمایشگاهی

تورهای نمایشگاهی هلند لحظه آخری با بهترین قیمت



پرسش و پاسخ درباره ویزای هلند


، پرسش‌های خود در درباره ویزای هلند را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای هلند


پرسش ؟ از چه زمانی قبل از سفر میتوانم برای ویزای توریستی هلند اقدام کنم؟
پاسخ سلام از تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۰ ، اولین زمان برای ارائه درخواست ۶ ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای سفر است. قبلاً این زمان برای درخواست ، ۳ ماه پیش از تاریخ سفر بود.

پرسش ؟ سلام وقت بخیر من طی 8 سال گذشته 5 ویزای شینگن دارم که از سفارت سوئیس بوده. آخرین ویزا برای سپتامبر و اکتبر 2022 بود و یکماه از تاریخش گذشته آیا برای گرفتن ویزا از سفارت هلند به مشکل بر‌می‌خورم؟
پاسخ سلام ببینید با توجه به اینکه 5 تا ویزای قبلی تون از سوئیس بوده و احتمالا آخری هم مولتی بوده اگه از هلند اقدام کنید شانس ویزا دارید اما احتمال زیاد ویزای سینگل و با مدت اقامت 2 هفته به شما می‌دهند.

پرسش ؟ سلام دختر من در هلند مشغول تحصیله آیا دخترم میتونه برای من دعوتنامه بفرسته؟ آیا من میتونم از تمکن مالی و گردش حساب همسرم برای خودم استفاده کنم؟
پاسخ سلام بله میتوانند براتون دعوتنامه ارسال کنند و اینکه اگر شاغل نیستید میتونید همسرتون رو به عنوان پشتیبانی یا ساپورتر معرفی کنید.

پرسش ؟ سلام پسر من در آمستردام دانشجوی دکتری است من و همسرم برای دیدنش بخواهیم بریم از طرف پسرم چه دعوتنامه ای احتیاجه؟ آیا اثبات تمکن مالی برای هر دوی ما لازمه؟
پاسخ سلام دعوتنامه توریستی تهیه کنند و برای شما ارسال کنند. در کنارش هر مدرکی راجع به اقامت و تحصیلشون هست رو برای شما بفرستند تا ارائه کنید. بله برای هر نفر باید 200 میلیون تومن ارائه بدید.

پرسش ؟ من دو تا ویزای هلند دارم ولی با آخرین ویزا به دلایلی موفق به سفر نشدم. آیا برای دریافت ویزای جدید به مشکل برخورد می‌کنم؟
پاسخ سلام به هر حال سابقه پرونده شما مهم هست و تا حدودی تاثیر گزار اما نمیشه گفت که حتما ریجکت خواهید شد چون پروسه ویزا اصلا قابل پیش بینی نیست و در نهایت به نظر آفیسر بستگی دارد.

پرسش ؟ گرفتن ویزای هلند چقدر طول می‌کشه؟
پاسخ سلام مراحل اخذ ویزای هلند معمولاً ۱۵ تا ۴۵ روز کاری زمان می‌برد.



هلند

هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و با ابعادی کوچک در بخش شمال غربی قاره‌ اروپا قرار دارد. این زیبایی را می‌توان ، مدیون آب و هوای اقلیمی و گونه‌های مختلف گل‌ در این کشور دانست. همچنین هلند ، عنوان کشور گل را در جهان به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید یک چهارم مساحت این کشور ، در ارتفاعی کمتر از سطح آب‌های آزاد جهان قرار دارد. علاوه بر شهرت هلند به گل (به ویژه گل لاله) ، پنیرهای لذیذ و مطبوع آن (مخصوصا پنیر گودا) نیز در سراسر جهان شناخته شده و پرطرفدار است.

پول رسمی این کشور یورو (€) و آمستردام پایتخت هلند و یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این سرزمین محسوب می‌شود. کشور هلند از شرق با آلمان ، از جنوب با بلژیک و از غرب با بریتانیا همسایه است.  

هلند مناظر و چشم‌اندازهای زیبای متعددی دارد که مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است. پارک ملی هوخه ویلوه با زیبایی طبیعی خارق‌العاده ‌ ، حیات وحش و جنگل‌های انبوه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در این سرزمین محسوب می‌شود. منطقه‌ یوردان در آمستردام نیز یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که با کافی‌شاپ‌های متعدد ، نگارخانه‌ها ، فروشگاه‌ها و خیابان‌های دنج شهرت دارد و همچنین موزه‌ اشتدلیک با مجموعه‌ای از هنرهای معاصر از دیگر دیدنی‌های آمستردام به شمار می‌رود. در نزدیکی آمستردام ، شهری کوچک و زیبا به نام لیدن قرار گرفته که کهن‌ترین دانشگاه این کشور در آن واقع شده است و فضا و معماری تاریخی و کهن آن ، گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. جزایر فریزیان نیز مجموعه‌ی زنجیروار از جزایری هستند که از هلند تا دانمارک کشیده شده‌اند و دهکده‌های کهن و سواحل شنی ، از ویژگی‌های این جزایر محسوب می‌شوند.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مشاوران سفر می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ