Loading ..
صفحه اول ویزای روسیه

ویزای روسیه

شرایط اخذ ویزای روسیه

دریافت ویزای روسیه برای حضور در این کشور ضروری است اما با توجه به روابط مناسب کشور ایران و روسیه معمولا دریافت این ویزا روند دشواری ندارد. در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰۰ هزار ویزا برای افراد مختلف برای ورود به روسیه صادر شده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ تقریبا دو برابر شده است. با توجه به شرایط کاری و تحصیلی مناسب کشور روسیه، دریافت ویزای کاری یا ویزای تحصیلی روسیه بسیار مورد توجه است. کشور روسیه با تعدادی از کشورها که شهروندان آن‌ها از ویزا معاف هستند یا با ویزا به‌صورت آنلاین موافقت‌نامه دارند، توافق دارد اما شهروندان کشورهایی که چنین توافق‌نامه‌ای با روسیه ندارند باید از قبل اقدام به اخذ ویزا کنند. باید در نظر داشت که روسیه کشوری است که روابط نزدیکی با ایران دارد و معمولا دریافت ویزا برای این کشور دشوار نیست، اما قوانین مختص خود را دارد. در حالت کلی دریافت ویزای روسیه نسبت به دیگر ویزاها مانند آلمان یا آمریکا ساده‌تر است.

برای مهاجرت و یا سفر به هر کشوری، دریافت ویزای آن کشور ضروری است. برای سفر به روسیه نیز، مانند دیگر کشورها نیاز به دریافت ویزای روسیه وجود دارد. پاسپورت هر کشوری برای ورود به کشورهای دیگر محدودیت‌هایی دارد به‌طور مثال پاسپورت کشور ایران برای ورود به ۹ کشور نیاز به ویزا ندارد. ایرانیان برای ورود به کشور روسیه نیاز به دریافت ویزا دارند اما معمولا این اتفاق روند دشواری ندارد. با داشتن ویزا شنگن می‌توان به اکثر کشورهای اروپایی سفر داشت اما برای کشوری مانند روسیه، دریافت ویزای خود کشور ضروری است. کشور روسیه برای مهاجرت نیز جزو کشورهای مطرح برای ایرانیان به‌شمار می‌رود. ویزای کاری برای کار و یا ویزای تحصیلی برای تحصیل در این کشور نیز مورد نیاز خواهد بود.

نکات ویزای روسیه

  1. وقت سفارت اعلام شده از جانب این شرکت غیر قابل تغییر می باشد.
  2. برای متقاضیان بالای 12 سال انگشت نگاری لازم است.
  3. ارائه اصل تمامی مدارک مربوط به دریافت ویزا به این شرکت  الزامیست. تمام مدارک ارائه شده تا پایان سفر نزد شرکت باقی می‌ماند.
  4. درصورت صلاح‌دید کارشناسان یا سفارت مربوطه، مسافر موظف به ارائه مدارک تکمیلی است.
  5. لزوم ارائه ضمانت نامه بانکی جهت بازگشت از سفر و مبلغ آن به ازای هر نفر پس از بررسی مدارک متقاضی به ایشان اعلام می‌گردد.
  6. با توجه به اینکه کلیه مدارک ارائه شده توسط شرکت مجری و سفارت مورد استعلام قرار می‌گیرد، توصیه می‌گردد، کلیه مدارک مستند و قابل استعلام باشند.

انواع ویزای روسیه

ویزای توریستی روسیه :

این ویزا ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع ویزای روسیه است. ویزای توریستی روسیه، بهترین ویزا برای سفر به روسیه است که تا ۳۰ روز امکان حضور در این کشور را می‌دهد.

ویزای الکترونیکی روسیه :

یکی از ویزاهای محدود برای ورود به کشور روسیه، ویزای الکترونیکی است. ویزای الکترونیکی ویزای تک ورودی است و از تاریخ صدور آن به مدت ۳۰ روز قابل‌استفاده است. اقامت مجاز در روسیه با ویزای الکترونیکی حداکثر ۸ روز از تاریخ ورود، در دوره اعتبار آن است.

مدت اعتبار ویزای الکترونیکی و یا مدت مجاز اقامت تحت ویزای الکترونیکی مشمول تمدید نیستند، مگر در مواردی که خروج از قلمرو روسیه به دلیل اورژانس پزشکی، شرایط اضطراری یا خطرات طبیعی غیرممکن باشد.

دعوت‌نامه، تأیید رزرو هتل یا هر مدارکی دیگر که هدف سفر شخص به فدراسیون روسیه را تأیید کند، برای ویزای الکترونیکی الزامی نیست. ویزای الکترونیکی فقط برای بازدید از یکی از سه منطقه زیر در روسیه صادر می‌شود:

  • منطقه فدرال خاور دور
  • استان کالینینگراد
  • سن‌پترزبورگ و استان لنین‌گراد

ویزای کاری روسیه :

برای کار در روسیه، دریافت ویزای کار ضروری است. بسته به شغل شخص و جزئیات حضور وی در روسیه، شرایط دریافت ویزایروسیه با هدف کاری متفاوت خواهد بود. این ویزای روسیه، یکی از پیچیده‌ترین و گران‌ترین انواع ویزای روسیه به‌حساب می‌آید.

دو نوع ویزای کاری برای روسیه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • ویزای کاری تک ورود

این نوع از ویزای کاری روسیه، برای ۹۰ روز معتبر است و برای صادر شدن نیاز به دعوتنامه شغلی دارد.

  • ویزای کاری چندبار ورود

این نوع از ویزای روسیه بعد از دریافت ویزای یک بار ورود بررسی می‌شود و تا یک سال امکان حضور و کار در کشور روسیه را به فرد می‌دهد.

ویزای تحصیلی روسیه :

برای تحصیل ، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد. به دلیل شرایط مناسب دانشگاه های روسیه و روند ساده پذیرش تحصیلی در این کشور، تقاضای زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد. 

ویزای تحصیلی روسیه نیز در سه نوع بسته به تعداد ورود صادر می‌شود. انواع ویزای تحصیلی در روسیه عبارتند از:

  • ویزای یک‌بار ورود
  • ویزای دوبار ورود
  • ویزای چندبار ورود

ویزای ترانزیت روسیه :

این نوع از ویزای روسیه، زمانی صادر می‌شود که شخص قصد سفر به کشوری دیگر دارد و قصد عبور از مسیر هوایی یا دیگر مسیرهای روسیه را دارد. این ویزا برای افرادی که سفر هوایی دارند، ۳ روز اعتبار دارد. برای مسافرین قطار یا جاده‌ای، تا ۱۰ روز اعتبار برای ویزای ترانزیت در نظر گرفته شده است. ویزای ترانزیت می‌تواند یک‌بار ورود یا دوبار ورود باشد. ویزای دوبار ورود تا ۳۰ روز امکان اعتبار دارد.

ویزای شخصی روسیه :

این نوع از ویزای روسیه برای افرادی صادر می‌شود که به دلایل شخصی قصد ورود به روسیه را دارند. این دلیل شخصی می‌تواند دیدار خانواده، دوست و… باشد. این ویزا نیاز به یک دعوتنامه از سوی شخصی که در روسیه است، دارد و شخص باید ساکن روسیه باشد یا شهروند این کشور باشد.

این ویزا می‌تواند یک‌بار ورود یا دوبار ورود باشد و بعد از ورود به کشور باید ویزای شخص و محل سکونت وی در هتل یا در منزل شخص دعوت‌کننده ثبت شود. زمان لازم برای دریافت این ویزا حدود ۱۰ روز است اما ممکن است تا ۲۰ روز هم، زمان ببرد. در صورتی که نیاز به اجرای سریع‌تر کارها باشد، هزینه اضافی از شخص دریافت می‌شود.

ویزای تجاری روسیه :

ویزای تجاری روسیه، ویزایی است که به شخص اجازه می‌دهد وارد روسیه شود و کارهای مربوط به تجارت خود را انجام دهد. این ویزا می‌تواند برای ۹۰ روز معتبر باشد و یک‌بار ورود، دوبار ورود یا چندبار ورود باشد. ویزای تجاری چندبار ورود می‌تواند تا یک سال تمدید شود. زمان لازم برای دریافت این ویزا حدود ۱۰ روز است، اما ممکن است تا ۲۰ روز هم زمان ببرد. در صورتی که نیاز به اجرای سریع‌تر کارها باشد، هزینه اضافی از شخص دریافت می‌شود.


مدارک مورد نیاز برای ویزای روسیه

  • اصل گذرنامه متقاضی به همراه ۷ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس ۳×۴ رنگی با پس زمینه سفید (عکس ارائه شده نباید با عکس پاسپورت مشابه باشد)
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل (براساس مدت زمان اقامت در روسیه)
  • بیمه مسافرتی (مطابق مدت زمان اعتبار)
  • فرم تکمیل شده تعهد به بازگشت کشور محل اقامت
  • فرم تکمیل شده اطلاعات شخصی متقاضی (برای هریک از متقاضیان این فرم باید جداگانه تکمیل شود)

مدارک اخذ ویزای کاری روسیه :

برای کار در روسیه و دریافت ویزای کاری این کشور، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدارک هویتی (شناسنامه، پاسپورت، دعوت‌نامه کاری و بیمه. همه مدارک ضروری باید توسط کنسولگری روسیه در کشور محل زندگی فرد تایید شده باشند.)
  • هزینه ویزا
  • ارسال درخواست و اسناد به کنسولگری روسیه در خارج از کشور
  • دعوت‌نامه ویزا از طرف وزارت داخلی روسیه
  • نامه کارفرما
  • آزمایش ایدز (HIV) (این آزمایش باید تا ۳ ماه قبل درخواست داده شده و برای ۱۵ تا ۳۰ روز از روز ارائه مدارک معتبر باشد)
  • بیمه سلامت
  • شرح مختصری از زندگی‌نامه خود به زبان روسی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه :

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه، باید به کنسولگری روسیه در کشور خود مراجعه کنید. مدارک موردنیاز دریافت ویزای تحصیلی برای کشور روسیه عبارتند از:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • دعوت‌نامه رسمی برای ورود به کشور روسیه (دریافت شده از یک دانشگاه معتبر)
  • فرم‌های مورد نیاز
  • عکس به ابعاد ۳/۵ در ۴/۵ سانتی‌متر
  • تست سلامت (ایدز)
  • اجازه پدر و مادر (برای افراد زیر ۱۸ سال)

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ترانزیت روسیه :

برای دریافت ویزای روسیه به قصد ترانزیت، ارائه برخی مدارک ضروری است که عبارتند از:

  • ویزای معتبر برای کشور مقصد
  • بلیط تایید شده کشور مقصد (در صورت سفر یا هواپیما/قطار)
  • نامه‌ای شامل هدف از ترانزیت

تعرفه ویزای روسیه

هزینه دریافت ویزای توریستی روسیه ۱۰۰ الی ۱۵۰ یورو است و روند دریافت ویزا، حدود ۱۰ روز کاری طول می‌کشد.

ویزای کاری روسیه بسته به کشور مبدا و تعداد ورود افراد و چندساله بودن ویزا، هزینه متفاوتی را شامل می‌شود. در حالت کلی هزینه دریافت ویزای کاری روسیه به صورت زیر است.

ویزا/ مجوز کار مدت زمان هزینه برای هر فرد
ویزای ورودی سینگل ۱۲ روز کاری ۱۲۵۰۰ روبل (۱۶۹/۸۱ دلار)
تبدیل ویزا به ویزای مولتی ۲۰ روز کاری ۹۵۰۰ روبل (۱۲۹/۰۶ دلار)
مجوز کار (پلاستیک کارت اجازه کار) ۱۴ روز کاری ۹۵۰۰ روبل (۱۲۹/۰۶ دلار)
ویزای نیروی متخصصان ماهر بدون ترک روسیه ۲۰ روز کاری ۲۰۰۰۰ روبل (۲۷۱/۷۰ دلار)

هزینه ویزای روسیه برای تحصیل، بسته به شرایط و کشور مبدا متفاوت است. این هزینه برای کشور ایران در جدول زیر ارائه شده است.

زمان دریافت ویزا یک‌بار ورود دوبار ورود چندبار ورود
۷ الی ۲۰ روز کاری ۷۵/۲ یورو ۱۲۰/۳ یورو ۲۲۵/۷ یورو
۳ روز کاری ۱۵۰/۴ یورو ۲۴۰/۷ یورو ۴۵۱/۴ یورو

هزینه دریافت ویزای تجاری روسیه :

هزینه ویزای تجاری بسته به شرایط و کشور مبدا متفاوت است. این هزینه برای کشور ایران در جدول زیر ارائه شده است.

زمان دریافت ویزا یک‌بار ورود دوبار ورود چندبار ورود
۷ الی ۲۰ روز کاری ۷۵/۲ یورو ۱۲۰/۳ یورو ۲۲۵/۷ یورو
۳ روز کاری ۱۵۰/۴ یورو ۲۴۰/۷ یورو ۴۵۱/۴ یورو

فرم درخواست ارزیابی ویزای روسیه



تورهای نمایشگاهی

تورهای نمایشگاهی روسیه لحظه آخری با بهترین قیمت



پرسش و پاسخ درباره ویزای روسیه


، پرسش‌های خود در درباره ویزای روسیه را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای روسیه


پرسش ؟ سلام من شوهرم تو مسکو تحصیل میکنه و خونه اجاره کرده آیا من میتونم خودم به مرکز ویزا الهیه مراجعه کنم و درخواست ویزای توریستی بدم یا شرایط خاصی داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ سلام برای گرفتن ویزای توریستی باید از طریق یک واسطه مثل آژانس اقدام کنید چون به صورت تک به شما ویزا نمی‌دهند.

پرسش ؟ برای افراد زیر 18 سال که میخوان تنها به روسیه سفر کنن شرایطش چطوره؟
پاسخ سلام ایشون باید با پدر و یا مادر اقدام کنید.

پرسش ؟ آیا برای دریافت ویزای روسیه مراجعه حضوری لازمه؟
پاسخ سلام خیر ولی برای ویزای مولتی روسیه و بیشتر از 3 ماه امکان درخواست حضور شما در کنسولی وجود دارد.



روسیه

روسیه با نام رسمی فدراسیون روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی ؛ و نیز با دریای خزر ، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی ، و با کشورهای پیرامون دریای برینگ ، دریای ژاپن ، دریای کاسپین ، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد. روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت ، پهناورترین کشور جهان است. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور قرار دارد و بزرگترین شهر اروپا به شمارست. زبان رسمی روسیه ، زبان روسی است؛ ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. روسیه کشوری فدرال با تقسیمات کشوری پیچیده‌ای است که شامل ۸۳ واحد فدرال از جمله ۲۱ جمهوری خودگردان می‌شود. روسیه فرهنگ پرباری دارد و نویسندگان سرشناسی همچو تولستوی و داستایوفسکی را پرورانده است. واحد پول روسیه روبل است. روسیه با تولید ناخالص داخلی ۲۱۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ هشتمین اقتصاد بزرگ جهان (ششمین بر مبنای قدرت برابری خرید) بوده‌است. این کشور پس از فروپاشی شوروی به اقتصاد بازار روی آورده‌است و به منابع طبیعی عظیم خود متکی است. درآمد سرانهٔ این کشور در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۸ هزار دلار (بر مبنای قدرت برابری خرید) که این کشور را در رتبه پنجاه و هفتم دنیا می نشاند. این کشور یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل ، عضو گروه هشت ، شورای اروپا ، سازمان تجارت جهانی ، سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مستقل همسود است.

کاخ کرملین مسکو - شهر مسکو نه فقط پایتخت کشور روسیه است بلکه از شهرهای توریستی این سرزمین نیز به حساب می آید و کاخ های متعدد با شکوهی را از زندگی پادشاهان سلطنت را دارد که بناهای عظیم آن بسیار محسور کننده است. کاخ کرملین مسکو ازدیدنی های کشور روسیه  است که در بین گردشگران زبانزد است. این کاخ در میدان سرخ مسکو که از میادین اصلی شهر است قرار دارد و هر ساله گردشگران بی شماری از آن بازدید می کنند. قدمت این کاخ ۶۰۰ سال است و خود کلمه روسی کرملین به معنای دژ است. از همین رو این کاخ، یک دژ دفاعی سلطنتی بزرگ بوده است که برای حفاظت از پادشاه تاسیس شده است. این کاخ امروزه مکان بسیار مهمی برای سیاست مداران روسی    به شمار میرود که محل زندگی رئیس جمهور روسیه نیز در این مکان هست. در بسیاری از مواقع  به خاطر قرار ها و ملاقات سیاسی رئیس جمهور با دیگر مقامات رسمی کشور بازدید گروهی در آن انجام نمی شود و اگر می خواهید از این کاخ بازدید کنید روزانه شرایط بازدیدی این مجموعه  را در وب سایت کاخ کرملین مشاهده کنید.

میدان سرخ مسکو - از دیگر دیدنی های کشور روسیه  میدان سرخ مسکو است و مشهورترین نماد کشور روسیه است‌ میدان سرخ علاوه بر جاذبه های گردشگری اش محل رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی نیز بوده است. در این میدان شما اوج شکوه معماری روسی را مشاهده می کنید‌. یادمان  لنین، کلیسای جامع سنت باسیل، کلیسای جامع کازان، کاخ کرملین دروازه ایبرین و موزه دولتی تاریخ مسکو در این شهر قرار دارد. هنگامی در این میدان قرار بگیرید ساختمان های با گنبد های کوچک رنگارنگ در طرح های متنوع می بییند که امروزه  لوگوی و نماد کشور روسیه محسوب می شود و تنهایی جایی در دنیا است که چندین گنبدخانه کوچک رنگارنگ مدرن  را دارد. در طرف دیگر ساختمان های با نمای سرخ روبه روی شما قرار دارد‌ اگر به روسیه سفر کردید و دوست داشتید بناهای باشکوه آن را ببینید حتما از میدان سرخ بازدید کنید.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مشاوران سفر می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ