Loading ..
سفر به فیلبند بهشت زیبایی که ابرها شما را در آغوش می‌گیرند


سفر به فیلبند بهشت زیبایی که ابرها شما را در آغوش می‌گیرند

اگر نمی خواهید برای مسافرت مناطق دور را انتخاب نمایید ، روستای فیلبند را که یکی از زیباترین ییلاق های ایران است و بر فراز ابرها واقع شده ، انتخاب نمایید. این روستای رویایی با مناظر بکر و بی نظیرش در چند قدمی تهران واقع شده است که با قدم نهادن در آن می توانید جلوه های بهشت و بخشی از زیبایی های خداوند را ببینید. از جذابیت های این روستای منحصر به فرد طلوع و غروب آفتاب و داشتن هوایی مطبوع در گرمای تابستان است. روستای فیلبند با زیبایی های بکرش در 240 کیلومتری تهران در جاده هراز قرار دارد . روستای شگفت انگیز فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شویدو نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند می رساند.

یکی ار جذابیت های روستای فیلبند که گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده ، پدیده اقیانوس ابر است که اکثر مواقع به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد ایجاد می‌شود و چشم انداز زیبایی را به این منطقه می بخشد. این روستای کوچک در ارتفاع دو هزار و 700 متری از سطح دریا واقع است . ایستادن بر فراز ابرها و تنفس هوای تازه از جذابیت های این بهشت رویایی است. این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد، در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید.

روستای سنگچال و جنگل‌های زیبای چلاو در نزدیکی روستای فیلبند ، برای پیاده‌روی در طبیعت ، گزینه‌های مناسبی هستند و می‌توانید ساعت‌هایی را به گشت‌وگذار در آن‌ها بپردازید. در اطراف سنگ چال ، به دام‌های در حال چرا بر می‌خورید و کلبه‌های چوبی زیبایی در این مسیر خود نمایی می‌کنند. بقعه «امام‌زاده یحیی» در این روستا قرار دارد و می‌توانید در گشت و گذارتان به این امام‌زاده هم سر بزنید. اما به خاطر داشته باشید حتما با راهنمای محلی به دیدن این روستا بروید ، تا بتوانید راه رفت و برگشت را پیدا کنید. برای افراد ناآشنا به این منطقه احتمال گم شدن بسیار زیاد است ، زیرا هیچ تابلوی راهنمایی در مسیر وجود ندارد. اطراف روستای فیلبند رودخانه‌ای وجود ندارد ، اما چشمه‌های آب معدنی در اطراف این روستا جوشیده‌اند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان «چشمه لار» را نام برد که خواص آب آن برای بیماری‌های کلیوی و استخوان درد، بسیار عالی است.


استان مازندران دیدنی‌ های طبیعی بکری را در خود جای داده است. از زیباترین مناطق آن در روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو است. قدم زدن در میان ابرها از بهترین جاذبه‌ های این روستا است. دریای ابر فیلبند ، هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند و این پدیده ، فیلبند را به یکی از محبوب‌ ترین نقاط دیدنی شمال کشور تبدیل کرده است.


امتیاز خوانندگان به وبلاگ سفر به فیلبند بهشت زیبایی که ابرها شما را در آغوش می‌گیرند
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ سفر به فیلبند بهشت زیبایی که ابرها شما را در آغوش می‌گیرند

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مشاوران سفر می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ