Loading ..
دریاچه سقالکسار


دریاچه سقالکسار

روستای سقالکسار در فاصله بسیار کوتاهی از رشت ، مکانی بی‌نظیر با امکانات مناسب است. دریاچه سقالکسار ، پاک‌ترین دریاچه گیلان ، شاید برای شما بسیار آشنا باشد این دریاچه لوکیشن فیلم ماهی و گربه است. در بخش مرکزی رشت از شهرستان های استان گیلان روستایی پاکیزه و باصفا به نام سقالکسار وجود دارد. این روستا در فاصله ی زمانی ۱۶ دقیقه ای از شهرستان رشت قرار دارد. مردم سقالکسار غالبا به زراعت برنج ، پرورش ماهی و دامپروری مشغول هستند و این موضع به محض ورود شما به روستا و مشاهده ی شالیزارهای برنج کاملا قابل مشاهده است. مناظر زیبای سقالکسار ، هر بیننده ای را به عکاسی ترغیب می کند ، علاوه بر آن محیط پاک و نظافت آن مکانی مناسب و دنج جهت برگزاری دورهمی‌های کوچک و دوستانه بدون آسیب به محیط زیست است. 

در کنار روستای سقالکسار یک سد خاکی به همین نام وجود دارد که دریاچه‌ای بی‌نظیر و بی‌بدیل را در منطقه جنگلی و در احاطه انبوهی از درخت‌های سر به آسمان کشیده بلوط پدید آورده است. این دریاچه با مساحت ۱۵ هکتار ، ۶۰۰ متر طول و ۵۰۰ متر عرض دارد و گردشگران را از دور و نزدیک به‌سمت خود می‌کشاند. ارتفاع دریاچه سقالکسار از سطح دریا ۶۴ متر است و آب آن از ریزش‌های جوی و چشمه‌ساران منطقه تامین می‌شود.  سد خاکی سقالکسار از ابتدا در این روستا وجود نداشت و بر اثر تلاش یکی از اهالی روستا به نام جعفر خوشحال احداث شد. تندیسی از این کشاورز جهت تشکر از زحمت‌های وی در ورودی سد خاکی بنا شده است.


شمال ایران همواره برای گردشگران مکانی دیدنی و جذاب بوده است. سقالکسار نیز از این قائده مستثنی نیست. روستایی با مناظر زیبا که وجود دریاچه ای کم نظیر به محبوبیت آن افزوده است. علاوه بر آن فاصله کم سقالکسار با منطقه ی شهرنشین و دیگر مناطق تفریحی موجب جذابیت دو چندان آن شده است.

دریاچه سقالکسار ، دریاچه سقالکسار رشت ، سقالکسار رشت ، سقالکسار ، رشت ، دریاچه رشت

امتیاز خوانندگان به وبلاگ دریاچه سقالکسار
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ دریاچه سقالکسار

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مشاوران سفر می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ